· Хичээлийн явцад сурагчдаар мэдлэг бүтээлгэх аргууд
· Монгол хэлний сургалтын агуулга, бага ангийн сургалтын агуулга хөгжиж ирсэн түүхэн хөгжил, үечлэл, үечлэл тус бүрийн онцлог
· Бага боловсролын монгол хэлний стандарт, агуулгыг тогтоосон зарчим, агуулгын ба орчны стандарт
· Бага боловсролын монгол хэлний агуулгын ай, тус бүрийн онцлог, ай тус бүрээр цогц чадамж төлөвшүүлэх арга зүйн онцлог
· Сургалтад шинээр хэрэглэгдэж буй бага боловсролын монгол хэлний сурах бичгүүд, тус бүрийн онцлог
· Сургалтын арга зүйн шинэчлэл
· Суралцагч төвтэй сургалт ба арга зүйн шинэчлэл
· Монгол хэлний шинэ стандарт ба арга зүйн шинэчлэл
· Монгол хэлний сургалт ба суралцагчийн хөгжлийн хэрэгцээ, мэдлэг чадвар, туршлагад нь тулгуурлан заах, бэлэн мэдээллийг илрүүлэх нь
· Конструктив хандлагын тухай ойлголт
· Сургалтын хөгжлийн парадокс гэж юу вэ?
· Хичээлийн загвар
· Монгол хэлний хичээлийн агуулгын дотоод интеграц
1. Анги хоорондын
2. Бүлэг сэдэв хоорондын
3. Сэдэв хоорондын
4. Нэгж ойлголт ухагдахуун хоорондын интеграц
· Монгол хэлний хичээлийн агуулгын гадаад интеграц (монгол хэлний хичээлийн эхээр дамжуулан гадаад интеграц хийх боломж)
· Монгол хэлний хичээлийн арга зүйн интеграц (уламжлалт ба шинэлэг аргуудын интеграц)
· Монгол хэлний хичээлээр сурагчдыг хөгжүүлэх нь
· Хөгжүүлэх сургалт-хүүхдийн оюуны хөгжлийг хангах нэг хөшүүрэг, монгол хэлний хичээлээр хөгжүүлэх нь
· Хүүхдийн хийсвэр сэтгэхүйг хөгжүүлж ирсэн аргын уламжлал, түүнийг монгол хэлний хичээлд хэрэглэх нь
· Төрөлх хэлний хичээлд хэл, сэтгэхүйг хөгжүүлэх ардын уламжлалт болоод орчин үеийн аргуудыг эхээр дамжуулж сургалтанд хэрэглэх аргачлал
· Монгол хэлний хичээлд хэрэглэх алжаал тайлах дасгал
· Монгол хэлний хичээлээр сурагчдын ой тогтоолт (харааны, сонсголын, хөдөлгөөний), анхаарлыг (төвлөрөл, хувиарлалт) хөгжүүлэх арга зам
· Монгол хэлний хичээлээр сурагчдыг үнэлэх нь, үнэлгээний шинэ хэлбэрүүд
· Бага боловсролын монгол хэлний стандарт, үнэлгээний баримтлах зарчим, шаардлага, үнэлж дүгнэх журам
Үнэлгээний хэлбэрүүд
· Стандарт үнэлгээ
· Стандарт бус үнэлгээ
· Амаар
· Бичгээр
· Бүтээлийн сангаар(зохион бичлэг, цээж бичиг, тест)
· Монгол хэлний хичээлээр сурагчдыг тестээр үнэлэх нь, тест түүний ангилал, тест зохиох аргачлал
· Монгол хэлний хичээлээр сурагчдыг бүтээлийн сангаар үнэлэх нь, бүтээлийн сан түүнийг бүрдүүлэх нь
· Аман хариулт, бичгийн ажлын шалгуур
· Бага ангид монгол хэлний хичээлээр сурагчдыг эх дээр ажиллуулах, яриа бичгийн чадвар олгох нь
· МХХ-ээр эх дээр ажиллуулах нь сурагчдын бүтээлч үйл ажилгааг хөгжүүлэх чухал хөшүүрэг
· МХХ-ээр сурагчдын үгийн баялгийг нэмэгдүүлэх арга зам
· Сурагчдын ярианы чадварыг хөгжүүлж ирсэн уламжлал, шинэчлэл
· Сурагчдын зохион ярих, бичих чадварыг хөгжүүлэх арга зам
· Бичгийн ажлын төрлүүд, чөлөөт зохион бичлэг, төсөлт ажлыг монгол хэлний хичээлтэй холбох нь
· Бичгийн ажил, түүний төрлүүд (хуулан бичиг, цээж бичиг, зохион бичлэг)
· Зохион бичлэгийн төрлүүд, тоочимж-шинж чанарыг тоочих, хүүрнэмж-үйл явдлыг дараалах, эргэцүүлэмж-оюун дүгнэлт, тайлбарламж тодорхойлох
· Чөлөөт зохион бичлэг нь сурагчдын чөлөөт сэтгэлгээг хөгжүүлэх шинэ арга болох нь
· Төсөлт ажил, түүний сэдэв сонголт, төлөвлөлт, судалгаа,тайлан хамгаалалт, үнэлгээ
· Төсөлт ажлын судалгааны хүрээнд сурагчдын, материалд боловсруулалт хийх чадвар хөгжих боломж
· Бага боловсролын монгол хэлний хичээлийн сургалтын орчин, хэрэглэгдэхүүн
· Бага боловсролын монгол хэлний шинэ стандартыг хэрэгжүүлэхэд сургалтын шинэ орчин зайлшгүй болох нь
· Боловсролоор тэргүүлэгч орнуудын болон өөрийн орны шилдэг жишээ
· Шинэ стандартын дагуу зохиогдсон сурах бичгүүд тус бүрийн онцлог
· Монгол хэлний хичээлд хэрэглэх үзүүлэн, дидактик материал, бусад хэрэглэгдэхүүний шинэ загвар, хийх аргачлал
· Монгол хэлний сургалтанд мэдээллийн хэрэгслийг ашиглах боломж (компьютер, аудио, видио)
Оюутнуудын бие даан судлах ном, зохиол бүтээлийн нэр
· Бага дунд боловсролын монгол хэл, уран зохиолын стандарт УБ,2005
· Ичинхорлоо.Ш, Сургалтын арга зүйн шинэчлэл, УБ,2009
· Х.Мөнхжаргал, Г.Бямбацэрэн “ Уншиж бичиж сургахуй ” ,УБ, 2009 он
· Ц.Оюун “Бага ангид монгол хэл заах арга зүй”, УБ, 1999 он
· Ц.Оюун “Монгол хэлний дидактик, түүний онол арга зүй” ,УБ, 2004 он
· Ц.Оюун “Монгол хэлний стандартыг хэрэгжүүлэх зөвлөмж” ,УБ, 2007 он
· Ц.Оюун “Монгол хэлний дидактак” ,УБ, 2000 он
· Бага боловсролын монгол хэл, бичиг, уран зохиолын онол, дидактик, УБ,
2010
· Базаррагчаа.М “Монгол хэлний сүегэр ба найруулбарын тухай”, УБ, 2005
· Пүрэв-Очир.Б “Эх задлалын асуудлууд” УБ 2002 он
4 comments:
iluu delgerengui olon ym oruulj ogoorei
heregtei zuil bn
мэдээлэл ихтэй бол
илүү дэлгэрэнгүй олон зүйл оруулж өгөөрэй.
тэгээд бас оюутнуудын хийсэн үзүүлэнгүүдийг нэмж өгөөрэй.
Post a Comment
Та Blogger -д бүртгэлгүй бол Anonymous болон Name/url сонгон сэтгэгдэлээ үлдээнэ үү?
Сэтгэгдэл үлдээж байгаад баярлалаа :D